Monday, June 25, 2012

Safe (2012)


  • Regia

    Boaz Yakin
  • Cu

    Danni LangJason StathamMichael Jai White
  • Gen film

    Crime

    Durata

    94 minute

    După ce mafia rusească îi ucide familia, Luke, un expert în arte marţiale, crede că nu mai are pentru ce trăi: de fiecare dată când se ataşează de cineva, mafia va interveni. Dar într-o zi Luke o găseşte pe Mei, o asiatică de 12 ani urmărită de aceiaşi gangsteri care i-au ucis soţia şi o ajută să scape. Doar că Mei e un pion important în lumea răufăcătorilor din New York, iar decizia de a o apăra îl aruncă pe Luke într-un adevărat război între mafie, triadele chinezeşti şi poliţiştii corupţi.



Chernobyl Diaries (2012)


  • Regia

    Bradley Parker
  • Cu

    Jesse McCartney, Olivia Dudley, Ingrid Bolsø Berdal, Dimitri Diatchenko
  • Gen film

    Horror Thriller

    Durata

    90 minute

    “Jurnalul terorii” urmăreşte povestea unui grup de cinci tineri în căutare de senzaţii tari, care se aventurează în oraşul contaminat Pripyat, cel al muncitorilor de la centrala nucleară de la Cernobîl. Dar scurta lor excursie printre clădirile fantomă se transformă într-un coşmar, atunci când tinerii descoperă că nu sunt singuri în oraş. Evacuat în totalitate după dezastrul nuclear şi rămas pustiu de mai bine de 25 de ani, Pripyat este decorul perfect pentru un film de groază şocant.
    Imaginea cladirilor părăsite şi întunecate, cadrele lungi filmate în spaţii înguste şi claustrofobe, precum şi elementele care evocă tragismul poveştii reale, toate acestea construiesc o atmosferă înfiorătoare şi terifiantă. Pentru a evidenţia realismul poveştii, producţia a fost filmată în Europa de Est, în special în  locaţii din Belgrad, Serbia, precum şi la periferia Budapestei.
    Jurnalul Terorii este un film pentru cei care îşi doresc să trăiască o experienţă intensă, care să le dea fiori şi să îi transpună timp de două ore într-o lume înspăimântătoare şi cutremurătoare.


What to Expect When You're Expecting (2012)


  • Regia

    Kirk Jones
  • Cu

    Cameron Diaz, Dennis Quaid, Elizabeth Banks, Jennifer Lopez, Matthew Morrison
  • Gen film

    Comedie Drama Romantic

    Descoperim experienţele a cinci cupluri care se pregătesc să se îmbarce în cea mai lungă, solicitantă şi plină bucurii călătorii din viaţă, aceea de a da naştere unui copil. Cu teamă, umor şi multe bătăi de cap, cei zece vor descoperi ce înseamnă să fii părinte. Filmul este inspirat de bestsellerul "What to Expect When You're Expecting", carte aleasă în SUA drept una dintre cele mai influente din ultimele decenii.





Prometheus (2012)



  • Regia

    Ridley Scott
  • Cu

    Michael Fassbender, Noomi Rapace, Charlize Theron
  • Gen film

    Actiune Horror SF

    Cu Prometheus, Ridley Scott, regizorul seriei Alien şi a filmului Blade Runner,  a creat o nouă mitologie în care o echipă de exploratori descoperă indicii despre originile omenirii, care îi conduc într-o călătorie tulburătoare la bordul navei Prometheus, spre cele mai întunecate colţuri ale Universului. Acolo, ei trebuie să ducă o luptă înspăimântătoare pentru a salva viitorul rasei umane.





Zilele trecute publicam o ştire cu impresiile cronicarilor străini cu privire la Prometheus, categoric unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului (probabil doar The Dark Knight Rises se mai joacă atât de mult, în 2012, cu nerăbdarea amatorilor de blockbustere americane), dar iată că astăzi îţi putem prezenta în exclusivitate primele impresii locale! Cinemagia a văzut acum câteva săptămâni filmul şi poate să-ţi garanteze că nu e deloc o idee proastă să vezi Prometheus (e 3D) într-o sală de cinema ultra-modernă.

Este evident că Ridley Scott a cheltuit imens pe efecte speciale, iar rezultatul se vede pe ecran: Prometheus arată foarte bine şi, deşi păstrează întrucâtva aerul lui Alien şi Aliens, nu face deloc notă discordantă printre cele mai noi producţii SF. Scott are grijă să aducă şi omagii filmelor anterioare, refuzând să utilizeze imagini generate de computer pentru a da viaţă creaturilor din film, prin urmare cu siguranţă o să te simţi "acasă" printre "monstruleţii" din Prometheus. Şi dacă ai crezut vreo clipă declaraţiile încăpăţânate ale producătorilor cum că Prometheus doar are ADN-ul lui Alien, dar că tehnic nu este un prequel la celebra serie, iată că nu-i deloc adevărat: legăturile dintre noua premieră şi cvadrilogie sunt cât se poate de consistente. Ba chiar au codiţă ascuţită şi două şiruri de dinţi...

Sugestia noastră e să mergi la cinema fără a vedea neinspiratul trailer lansat acum câteva luni, căci acesta conţine nişte spoilere impardonabile, care aproape îţi strică plăcerea vizionării. Să ştii cât mai puţine despre film te ajută să-l apreciezi mai mult, mai ales că scenariul co-scris de Damon Lindelof (una dintre minţile din spatele serialului LOST) are nişte ambiţii cam exagerate şi anume să-ţi dezvăluie nici mai mult nici mai puţin decât originea omenirii. Ca să mergi la film nu trebuie decât să ştii că o echipă de arheologi descoperă o hartă stelară antică ce apare în diverse locuri de pe Terra, fără să existe vreo şansă ca autorii să fie umani. Un magnat al viitorului (ne aflăm la sfârşitul acestui secol) echipează ultra-moderna navă Prometheus pentru o călătorie în îndepărtatul sistem solar localizat cu ajutorul hărţii, iar aici descoperirile sunt o idee mai dure decât şi-ar fi dorit echipajul.

În ajutorul atmosferei sumbre (dar nu chiar atât de sumbre) vine scenografia realizată de acelaşi H.R. Giger, fără de care seria Alien cu siguranţă nu ar fi avut impactul atât de familiar. 3D-ul bine realizat ajută şi el să savurezi aventurile extreme ale personajelor, dar impresia generală este că multe dintre scenele celebre din Alien sunt întrucâtva reciclate, ambalajul "originii umanităţii" nefiind în stare să ofere energia necesară pentru ca Prometheus să ducă seria la un nou nivel. Numai de bine despre actori, mai ales Michael Fassbender, excelent în rolul androidului David, şi Charlize Theron, în rolul lui Meredith Vickers, reprezentanta finanţatorului expediţiei, compania Weyland. Ce putem spune despre Noomi Rapace este că Ridley Scott nu a descoperit-o pe "noua" Sigourney Weaver şi că actriţa suedeză pare tot mai antipatică. Cu atât mai antipatică la final, când îţi dai seama că în câţiva ani urmează o continuare la Prometheus.

Bineînţeles, trebuie să contextualizăm: seria Alien este unul dintre punctele de referinţă din istoria cinematografului. Un asemenea clasic este foarte greu de egalat, iar aşteptările mari nu fac decât dezavantajeze Prometheus, care nu-i decât o mostră de divertisment bine făcut (aşteaptă-te la câteva Oscaruri tehnice), dar cu probleme de concepţie şi ritm şi câteva concesii nefericite, printre care coloana sonoră ce te face să-ţi fie dor de tăcerile încăpăţânate din primele două filme ale seriei. Dezamăgirile majore? Nu ajungi să-ţi pese de personaje, iar toată povestea cu "inteligenţa superioară" aflată la originea umanităţii nu face decât să trimită la un sequel încă şi mai dificil de controlat din punctul de vedere al scenariului.

Concluzia? Dacă te aştepţi la un "instant classic" o să fii dezamăgit. Dacă nu vrei decât un SF care să te ţină în priză timp de două ore, Prometheus e filmul tău.

God Bless America (2011)


  • Regia

    Bobcat Goldthwait
  • Cu

    Joel Murray, Tara Lynne Barr
  • Gen film

    Comedie Crima

    Durata

    105 minute


    Fără dragoste, fără job, posibil bolnav în fază terminală, Frank s-a săturat de spirala descendentă a Americii. Fără a avea nimic de pierdut, Frank îşi ia arma şi pleacă pe urmele celor mai stupizi, crunţi şi respingători membrii ai societăţii. El îşi găseşte un complice neobişnuit, pe Roxy, o tânără de 16 ani care îi împărtăşeşte sentimentul de furie şi defavorizare.




The Five-Year Engagement (2012)


  • Regia

    Nicholas Stoller
  • Cu

    Jason Segel, Emily Blunt
  • Gen film

    Comedie Romantic Dragoste

    Durata

    124 minute


Tom Solomon îi declară iubire veşnică frumoasei Violet Barnes şi o cere în căsătorie la un restaurant, într-un cadru romantic, organizând ulterior o petrecere de logodnă la care este invitată toată familia, însă nunta se amână an după an din cauza lipsei de timp a partenerilor şi din cauza obstacolelor profesionale care intervin. Violet se înscrie într-un program cu o durată de 2 ani la Universitatea din Michigan, după care obţine o promovare de la şeful ei Winton Childs şi este forţată să se mute în alt oraş, iar oficializarea relaţiei rămâne tot timpul în plan secund, dorinţa de a fructifica oportunităţile profesionale fiind mai puternică decât dorinţa de a întemeia o familie. Tensiunile din cuplu se amplifică, chiar dacă sentimentele rămân la fel de puternice, iar componenţii vârstnici ai clanului mor înainte ca tinerii logodnici să îşi pună în sfârşit pirostriile. Presaţi de părinţi să stabilească data nunţii, Tom şi Violet trebuie să se lămurească ce vor cu adevărat de la viaţă şi să îşi fixeze priorităţile fiindcă 5 ani de logodnă reprezintă o perioadă mult prea lungă pentru oricine.