Regia
Jonathan LevineCu
Teresa Palmer, Nicholas Hoult, John MalkovichGen film
Durata
98 minute- În urma unei epidemii devastatoare, aproape toți locuitorii planetei sunt transformați în zombi însetați de sânge. Niciun loc nu mai e sigur, iar micul grup de supraviețuitori este nevoit să se ascundă mereu și să caute noi metode de apărare în fața atacurilor imprevizibilelor creaturi.
Tocmai într-o astfel de confruntare, Julie, una dintre supraviețuitoare, este salvată de la moarte de R., un zombi neobișnuit de prietenos, în ciuda aspectului înfricoșător. Pe măsură ce se apropie de tânără, R. devine din ce în ce mai uman, dând astfel naștere speranței că există o vindecare pentru toți cei afectați de epidemie.
Cu Teresa Palmer și Nicholas Hoult în rolurile principale, filmul Iubitul meu e zombi aduce multe întamplări amuzante, dar și o doză sănătoasă de romantism, din 15 martie în cinematografele din toată țara.
Wednesday, February 27, 2013
Warm Bodies (2013)
The Hunger Games: Catching Fire (2013)
Regia
Francis LawrenceCu
Liam Hemsworth, Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Woody HarrelsonGen film
- Acţiune
- Aventuri
- SF
- Thriller
Beautiful Creatures (2013)
Regia
Richard LaGraveneseCu
Alice Englert, Emma Thompson, Jeremy Irons,Viola Davis, Alden EhrenreichGen film
Durata
124 minute- Adaptare a romanului best-seller omonim de Kami Garcia şi Margaret Stohl, Cronicile Casterilor: A 16-a Lună relatează povestea fantastică de iubire dintre Ethan (Alden Ehrenreich) şi Lena (Alice Englert).Uniţi de dorinţa de a evada din realitate, cei doi îndrăgostiţi descoperă secretele întunecate ale propriilor familii şi misterele micului lor oraş. În timp ce Ethan îşi doreşte să scape cât mai curând de plictiseala orăşelului conservator în care locuieşte, misterioasa Lena trebuie să înfrunte un blestem antic şi să aleagă felul în care îşi va folosi puterile supranaturale.Regizorul filmului este Richard LaGravenese (P.S. I Love You), iar din distribuţie mai fac parte, pe lângă Alden Ehrenreich şi Alice Englert, Jeremy Irons (Reversal of Fortune), Viola Davis (The Help, Doubt), Emmy Rossum (Shameless), Thomas Mann (Project X) şi Emma Thompson (Howard's End, Sense and Sensibility).
The Shining (1980)
Regia
Stanley KubrickCu
Danny Lloyd, Jack Nicholson, Shelley DuvallGen film
Durata
119 minute- Ingenioasa ecranizare de către Stanley Kubrik a romanului omonim a lui Stephen King a adus faimă durabilă atât scriitorului, cât şi regizorului şi l-a propulsat pe Jack Nicholson printre superstarurile Hollywoodului.
Răcnetul său rău prevestitor 'Heeeeeeeeere's Johnny!' a devenit una dintre cele mai faimoase scene din istoria cinematografului, una care ne îngheaţă sângele în vine. Jack Torrance (Jack Nicholson), un alcoolic care vrea să se lase de băutură, îi ia cu sine pe soţia sa Wendy (Shelley Duvall) şi pe fiul lor Danny (Danny Lloyd) în hotelul Overlook, o clădire luxoasă din Munţii Stâncoşi de care a fost angajat să aibă grijă în afara sezonului turistic.
Pe măsură ce săptămânile trec, fiecare membru al familiei are episoade de halucinaţii terifiante. Danny, înzestrat cu puteri psihice deosebite, este primul care îşi dă seama că hotelul a fost scena unor crime sângeroase cu mulţi ani înainte. Apoi, Jack începe să se afunde tot mai adânc în nebunie. Deşi nu-şi recunoaşte crizele, cu fiecare halucinaţie, comportamentul devine din ce în ce mai instabil, mai violent şi mai brutal. Derutată de atitudinea interiorizată a lui Danny şi de purtarea iraţionala a lui Jack, Wendy este ultima care rezistă. În final ea devine dureros de conştientă de pericolul care îl ameninţă şi, în ciuda spaimei sale isterice, reuşeşte să supravieţuiască împreună cu copilul.
În cuvintele lui King, cartea este 'doar o mică povestire despre pana de inspiraţie a scriitorului'. Colaborând la elaborarea scenariului cu romanciera Diane Johnson, Kubrick insistă asupra temei comunicării/iluziei, pe care o amplifică prin numeroase simboluri. Tema aceasta apare recurent în film, parţial în capacitatea psihică a lui Danny de a 'străluci' dar şi prin motivul nebuniei galopante a lui Jack.
Un film întunecat, neliniştitor şi claustrofob. Kubrick îşi etalează măiestria, creând o atmosferă de groază profundă. Alegându-şi cu atenţie unghiurile de filmare şi ritmul, regizorul ne stârneşte spaima. Ca orice capodoperă, 'The Shining' îşi depăşeşte statutul de ecranizare, devenind nu doar un film Kubrick clasic - imagini aeriene spectaculoase, mânuirea fenomenală a culorilor în maniera simbolică, o mulţime de oglinzi şi labirinturi, toate amplificate de o coloană sonoră memorabilă şi inegalabila scenografie a lui Roy Walker -, ci un film clasic al genului horror modern.
În mod ciudat, Stephen King nu a fost tocmai fericit de felul în care Kubrick i-a interpretat povestea despre deteriorarea simţului realităţii şi al nebuniei. În 1997 el a scris, împreuna cu Mick Garris, scenariul unui miniserial de televiziune care respectă cu fidelitate romanul.
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Regia
Michel GondryCu
Kate Winslet, Jim CarreyGen film
Durata
108 minute- Joel (Jim Carrey) este şocat de faptul că prietena sa Clementine (Kate Winslet) şi-a sters din minte, la propriu, toate amintirile tumultoasei lor relaţii. În disperare de cauză, Joel apelează la inventatorul ciudatei proceduri de "spălare" a creierului, Dr. Mierzwiak (Tom Wilkinson) şi îi cere acestuia să îi şteargă şi lui din memorie toate amintirile despre Clementine. Însă, pe măsură ce amintirile sale dispar treptat, Joel începe să-şi redescopere dragostea pentru Clementine şi organizează o "evadare" din procedura pe care Mierzwiak şi asistenţii săi (Mark Ruffalo, Eljah Wood, Kirsten Dunst) se chinuie din răsputeri să o ducă la bun sfârşit.
The Silence of the Lambs (1991)
Regia
Jonathan DemmeCu
Jodie Foster, Anthony HopkinsGen film
Durata
118 minute- O tânără agentă practicantă FBI, Clarice Starling este însărcinată cu investigarea unui caz criminalistic deosebit de dificil, „Buffalo Bill“ un ucigaș viclean care produce o serie de crime, ultima ostatică a lui fiind fiica unui senator american. Victimele criminalului căutat sunt femei, de pe care el, din motive necunoscute, desprinde bucăți de piele. Deoarece în investigațiile ei, agenta nu face nici un progres, va recurge la o tactică neobișnuită. La rezolvarea cazului va căuta să folosească cunoștințele lui Hannibal Lecter, un criminal periculos care își devora victimele. Criminalul psihopat Hanibal, care este de profesie psihiatru, poate să se transpună în situația ucigașului urmărit și să prevadă acțiunile lui în viitor. Soarta face ca el să fie singurul care are indicii relevante referitoare la psihopatul aflat în libertate, supranumit Buffalo Bill pentru că obişnuieşte să-şi jupoaie victimele. Un târg pe muchie de cuţit se impune între fragila Jodie Foster, înterpretând o tânără şi ambiţioasa agentă FBI şi monstrul obsedat, deşi amândoi ştiu că nu pot avea încredere unul în celălalt.Clarice îl vizitează pe Hanibal în închisoare, psihopatul se arată cooperant, singura lui condiție este ca tânăra agentă să-i dezvăluie, de fiecare dată, ceva din viața ei privată. În decursul investigației, psihopatul descoperă faptul că agenta Clarice suferă din cauza unei traume psihice. Pe când era copil, Clarice a rămas orfană de tată, care a murit într-o acțiune în calitatea sa de polițist. Ea a fugit de la casa unde era crescută de un unchi, cauza fiind abatorul unde se tăiau miei, pe care ea nu-i poate salva, acestea erau zgomotele neexplicabile pe care le aude ea în fiecare seară înainte de culcare. În decursul investigației, Lecter arată o simpatie față de agenta ambițioasă, Clarice. Psihopatul elimină în mod sângeros doi polițiști care-l subapreciază pe criminal și reușește să evadeze după ce în prealabil a ajutat agenta de a elucida cazul „Buffalo Bill“.Între protagonștii din acțiune are loc un duel verbal, de un nivel psihologic ridicat. Un indiciu important în rezolvarea cazului este larva unui fluture tropical care este găsită în gâtlejul victimei, sau faptul că victimele sunt numai femei corpolente. Din pielea victimelor ucigașul vrea să-și confecționeze o haină proprie. În cele din urmă Clarice îl va descoperi și împușca pe ucigaș, după care va fi chemată la telefon de Hanibal, care a evadat, pentru a-i spune Claricei că și-a luat un concediu.Filmul a fost un succes major, atât din punct de vedere comercial cât şi din punctul de vedere al criticii, reuşind performanţa reunirii a cinci premii Oscar importante, pentru cel mai bun film, cel mai bun actor (Anthony Hopkins), cea mai bună actriţă (Jodie Foster), cel mai bun regizor (Jonathan Demme) şi cea mai bună ecranizare (Ted Tally). Acest record a mai fost atins în istoria premiilor Oscar doar de filmul lui Frank Capra "S-a întâmplat într-o noapte" cu Clark Gable, în 1934 şi de celebrul "Zbor deasupra unui cuib de cuci" al lui Milos Forman, cu remarcabilul Jack Nicholson, în 1975.
Memento (2000)
Regia
Christopher NolanCu
Guy PearceGen film
Durata
113 minute- UNELE AMINTIRI E MAI BINE SĂ LE UIŢI
Un bărbat amnezic care nu-şi mai poate aminti evenimentele recente, foloseşte notiţe şi tatuaje pentru a da de urmă ucigaşului soţiei lui.
Secvenţa uimitoare şi antologică de la începutul lui Memento implică o crimă şi un polaroid cu un cadavru. Fotografia alunecă înapoi în cameră, glonţul e absorbit pe ţeava pistolului şi Leonard, personajul principal, începe să trăiască invers. Se spune că memoria este unul dintre elementele cheie care separă oamenii de animale şi că e un dat esenţial al condiţiei umane. Memento e preocupat de toate aspectele ei, mai ales de felul în care poate fi manipulată. Filmul lui Christopher Nolan e unul dintre acele rare şi autentice triumfuri din istoria regiei de film moderne, pentru că reuşeşte să fie inovator, proaspăt, şic şi excitant, fără să-şi obosească audienţa. Întregul film este astfel construit încât să reflecte starea mentală a personajului principal, în acelaşi timp, lăsându-i spectatorului dreptul la o proprie perspectivă.
Memento nu se rezumă la a fi doar o premisă inspirată. În definitiv, e un film noir în pură tradiţie clasică, un mistery thriller: un bărbat care nu-şi poate aminti evenimentele recente, are de dus la capăt o răzbunare şi e atras în plasa unei femme fatale impecabile şi implacabile (Matrix babe Carrie Anne Moss). Ceea ce face filmul deosebit este structura sa inovatoare - începe cu finalul şi se sfârşeşte aproape de început. E filmat şi editat în aşa fel încât evenimentele sunt prezentate într-o cronologie inversă. Mai mult, există două poveşti paralele care se intersectează şi care alcătuiesc un puzzle revelator, unde suspansul ameţitor rezonează cu emoţia pură.
The Usual Suspects (1995)
Regia
Bryan SingerCu
Gabriel Byrne, Kevin SpaceyGen film
Durata
106 minute- Cel mai tare truc nascocit vreodata de catre Diavol a fost sa convinga lumea ca nu exista. Aceasta replica, rostita spre finalul acestui fabulos film de ologul Roger Verbal Kint reprezinta ideea de baza a acestui thriller inteligent, plin de suspans si sange rece regizat de Bryan Singer.
Totul incepe cand autoritatile din New York aresteaza cinci tipi cu o reputatie dintre cele mai dubioase, suspectati ca ar fi participat la jaful unui camion. Anchetele politiei, vor declansa un carusel al violentei care se va termina intr-un carnagiu soldat cu 27 de cadavre si cu o cantitate de cocaina in valoare de 91 de milioane de dolari lipsa.
Din grupul celor arestati fac parte Dean Keaton (Gabriel Byrne), un fost politist devenit escroc, McManus (Stephen Baldwin), un expert in jafuri de tot felul, Hockney (Kevin Pollack), un criminal inveterat, Fenster (Benicio del Toro), un tip dur cu limba ascutita. Si, bineinteles, Roger Verbal Kint, ologul aparent natang, inzestrat cu un talent deosebit de a concepte planuri ingenioase datatoare de grele dureri de cap bancherilor si politistilor.
Pentru agentul special David Kujan (Chazz Palmintieri), Keaton este grangurul cel mare. In timp ce incearca sa puna mana pe acesta, cei cinci suspecti de serviciu, pusi temporar in libertate, jefuiesc o companie de taxiuri din New York. Prada – o mare cantitate de smaralde neslefuite. Cum timpii morti nu sunt deloc pe sufletul celor cinci, urmeaza o alta lovitura, spargerea unui magazin de bijuterii. Din pacate, misiunea da gres terminandu-se cu un carnagiu. Din acest moment, incepe nebunia, pentru ca, dupa toate probabilitatile, in toata afacerea si-a bagat coada Keyser Sose, un geniu al raului, un personaj malefic pe care nimeni nu l-a vazut la fata, dar de care toti – buni si rai – se tem. Sose pune la cale o intalnire cu cei cinci si ii salveaza de la racoare. Pentru ca sa se revanseze fata de el, le propune o misiune de o zi, aproape imposibila cu 1% sanse de a ramane in viata, dar cu promisiunea capturii de 91 de milioane de dolari.
Dupa o confruntare apocaliptica, raman doar doi supravietuitori dintre cei cinci suspecti, unul dintre ei fiind Verbal Kint. Keaton se afla printre cei dati disparuti, dar trupurile sunt imposibil de identificat. In masacru pare a fi implicat si Keyser Sose. Kujan incepe sa-l interogheze pe Verbal si lucrurile par a se descalci. Este doar o aparenta, pentru ca finalul aduce o incredibila rasturnare de situatie, principalul mister al filmului persistand pana la ultimul cadru: cine este diabolicul Keyser Sose?
Fight Club (1999)
Regia
David FincherCu
Brad Pitt, Edward NortonGen film
Durata
139 minute- Viaţa e un iad. Fără bani, cu o slujbă monotonă şi stresantă, cu fiecare nouă zi la fel ca cea de ieri, un tânăr trăieşte fără speranţă de mai bine şi fără idealuri. Dar în viaţa lui apare cineva care îl învaţă să se mişte şi să trăiască liber. Pătrunde în labirintul unui joc dur, anarhic, al unor lupte mortale, nemotivate. Devine membru al unui club unde învaţă să se bată, înlocuind, pentru a-şi dovedi puterea, amorteala spiritului cu agresivitatea. Dar înţelege curând că nu acesta e răspunsul la întrebările sale.
Un insomniac devenit o veritabilă bombă cu ceas (Edward Norton) şi un comis-voiajor alunecos (Brad Pitt) canalizează agresivitatea masculină primară într-o formă nouă şi şocantă de terapie.
Conceptul lor se bucură de un succes uriaş şi "cluburi de luptă" se formează în lumea subterană a fiecarui oraş, până când o tipa senzuală şi excentrică (Helena Bonham Carter) devine un obstacol în calea lor şi declanşează un şir de evenimente derulate dement, complet scăpate de sub control, până la uitarea de sine.
The Pianist (2002)
Regia
Roman PolanskiCu
Adrien BrodyGen film
Durata
150 minute- Bazat pe memoriile pianistului W. Szpillmann, Pianistul este povestea adevărată a unui strălucit pianist polonez, care, datorită originii sale evreieşti este forţat ca pe timpul ocupaţiei naziste a Poloniei să ducă o viaţă de fugar, pentru a scăpa de deportare.
Szpilmann reuşeşte să fugă din ghetoul din Varşovia şi îşi va petrece ani buni ascunzându-se printre ruinele oraşului. Salvarea îi vine de la un ofiţer german, care îl va ajuta să supravieţuiască.
Hotaru no haka (1988)
Regia
Isao TakahataCu
Tsutomu Tatsumi, Ayano Shiraishi, Yoshiko Shinohara, Akemi YamaguchiGen film
Durata
89 minute- Una dintre cele mai emotionante povesti de razboi,din toate timpurile. Doi copii ramasi orfani dupa moartea mamei, in timpul unui bombardament american din timpul Celui de Al Doilea Razboi Mondial, incearca sa supravietuiasca singuri. Ei isi improvizeaza o locuinta la marginea orasului,pe malul unui lac. Scenariul dupa care a fost realizat filmul a primit cea mai inalta distinctie a criticilor japonezi, echivalentul premiului Pulizer.
The Sixth Sense (1999)
Regia
M. Night ShyamalanCu
Haley Joel Osment, Bruce WillisGen film
33 voturiDurata
106 minute- In acest zguduitor thriller psihologic, la numai 8 ani ai sai, Cole Sear (HALEY JOEL OSMENT) este hartuit de un secret apasator: il viziteaza fantome. Fire introvertita, retrasa, Cole este inspaimintat de sufletele nelinistite ivite din umbra. Derutat de puterile sale paranormale si prea tinar pentru a sti ce sa faca, Cole nu destainuie terifiantele sale trairi decit psihologului sau, Dr. Malcolm Crowe (BRUCE WILLIS). Pe masura ce Dr. Crowe incearca sa descopere periculosul adevar despre capacitatile supranaturale ale lui Cole, pacient si terapeut traiesc impreuna un soc ce-i va purta intr-o realitate infricosatoare si inexplicabila.
Il Buono, il brutto, il cattivo (1966)
Regia
- Sergio Leone
Cu
Clint Eastwood, Lee Van CleefGen film
Durata
161 minute- Cel Bun, cel rãu, cel urât, scris de Agenore Incrocci, Furio Scarpelli, Luciano Vincenzoni si Sergio Leone este cel de-al treilea si ultimul film western din trilogia spaghetti a lui Clint Eastwood.
Regizorul Sergio Leone înlocuieste crezul puritan al dreptãtii, atât de arhicunoscut în orice western Hollywood, cu un punct de vedere cinic si prãfuit asupra mortii si moralitãtii, exemplificat de un grup de banditi fãrã scrupule care se vor întrece în a descoperi o comoarã îngropatã într-un mormânt fãrã nume.
Lui Clint Eastwood, evident (si nu tocmai) “Cel Bun”, si iremediabilului (dar cu unele dubii) "Cel Rãu" Lee Van Cleef, li se alãturã un adevãrat veteran al westernului, Eli Wallach, cu sigurantã (sau poate nu) “Cel Urât”.
Intriga complexã, presãratã din belsug cu trãdãri si dueluri sângeroase, îsi croieste drum prin Rãzboiul Civil American, pentru a se sfârsi într-un veritabil dans al mortii.
Fãrã îndoialã, cel mai important western italian, acest clasic al anului 1966 aduce cu sine si o coloanã sonorã inegalabilã, semnatã de Ennio Morricone.
Un film care nu ar trebui in ruptul capului sa lipseasca din colectia ta!
Goodfellas (1990)
Regia
Martin ScorseseCu
Robert De Niro, Ray LiottaGen film
Durata
146 minute- O capodoperă a genului semnată Martin Scorsese. Henry Hill (Ray Liotta) este un gangster de mâna a doua care ia parte la o spargere împreună cu Jimmy Conway (Robert de Niro) şi Tommy De Vito (Joe Pesci). Ultimii doi ajung apoi să devină personaje importante ale Mafiei, în timp ce Henry este afectat de succesul lor. Filmul este inspirat de un caz real şi povestea lui este conturată în jurul lui Henry, mafiotul care îşi vede prietenii urcând pe scara ierarhică a crimei.O poveste clasica cu gangsteri, in care ne este prezentata povestea unor prieteni din copilarie, care trebuie sa creasca si sa se adapteze unui cartier si unei vieti in care legile mafiei dicteaza mersul lucrurilor. Filmul nu este moralizator si nu incearca sa prezinte personajele bune vis-a-vis de cele negative, ci doreste sa surprinda o stare de fapt, cit se poate de reala. 1955 - Mafiotul Truddy se ocupă de micuţul Henry. Acesta va lucra pentru el, va face trafic cu ţigări şi nu numai. Arestat, poliţia este mituită iar "copilul" revine in afaceri. Anii trec, Paulie este la conducerea mafioţilor. Jimmy cu Tommy şi Henry devin recuperatori ai Mafiei. Henry merge cu Jimmy la femei, ca acesta să o cucerească pe evreica , Karen. Henry se însoară cu Karen şi au doi copii. 1970 - un mafiot al altui clan, este ucis iar cadavrul este ascuns. Henry işi ia amantă pe Janice Rosi, se ceartă cu Karen iar Mafia intuieşte problema şi-l cheamă la raport, pentru afacerile amoroase şi nu numai.
El laberinto del fauno (2006)
Regia
Guillermo del ToroCu
Maribel Verdú, Ariadna GilGen film
Durata
112 minute- Una dintre cele mai negre parti ale naturii umane este capacitatea de a porni un razboi, si nimic nu e mai pervers sau destructiv decat Razboiul Civil. Acesta separa prieteni si vecini, si invrajbeste frate cu frate. Razboiul Civil din 1936 care a dus la aproape 40 de ani de dictatura a lui Franco, a fost teribil pentru Spania... "Labirintul faunului" povesteste urmarile razboiului, depasind drama istorica si aducand la viata ororile Spaniei fasciste. Este un thriller cu elemente fantastice si clasice ale genului gore a la Toro.
Anul 1944. Tanara Ofelia (Ivana Baquero) este fortata sa se mute in casa noului tata, acum ca mama sa (Ariadna Gil) trebuie sa nasca. Ea isi uraste noua viata si noul tata, tiranicul capitan Vidal (o incredibil de morbida interpretare din partea lui Sergi Lopez).
Acesta vrea sa anihileze miscarea de partizani care refuza sa asculte de regimul fascist. Ofelia si-a gasit un aliat in Mercedes (Maribel Verdu), servitoarea, care ii ajuta in secret pe rebeli. Fata descopera un labirint langa casa, si acolo il intalneste pe grotescul personaj care pazeste locul, pe Pan (Doug Jones).
O poveste pentru adulti, o dovada a puterii imaginatiei. O poveste gotica pe fundalul represiunii franchiste post-razboi... O poveste fara varsta despre bine si rau, despre curaj si sacrificiu, despre dragoste si pierderi...
Subscribe to:
Posts (Atom)