Regia
Christopher NolanCu
Guy PearceGen film
Durata
113 minute- UNELE AMINTIRI E MAI BINE SĂ LE UIŢI
Un bărbat amnezic care nu-şi mai poate aminti evenimentele recente, foloseşte notiţe şi tatuaje pentru a da de urmă ucigaşului soţiei lui.
Secvenţa uimitoare şi antologică de la începutul lui Memento implică o crimă şi un polaroid cu un cadavru. Fotografia alunecă înapoi în cameră, glonţul e absorbit pe ţeava pistolului şi Leonard, personajul principal, începe să trăiască invers. Se spune că memoria este unul dintre elementele cheie care separă oamenii de animale şi că e un dat esenţial al condiţiei umane. Memento e preocupat de toate aspectele ei, mai ales de felul în care poate fi manipulată. Filmul lui Christopher Nolan e unul dintre acele rare şi autentice triumfuri din istoria regiei de film moderne, pentru că reuşeşte să fie inovator, proaspăt, şic şi excitant, fără să-şi obosească audienţa. Întregul film este astfel construit încât să reflecte starea mentală a personajului principal, în acelaşi timp, lăsându-i spectatorului dreptul la o proprie perspectivă.
Memento nu se rezumă la a fi doar o premisă inspirată. În definitiv, e un film noir în pură tradiţie clasică, un mistery thriller: un bărbat care nu-şi poate aminti evenimentele recente, are de dus la capăt o răzbunare şi e atras în plasa unei femme fatale impecabile şi implacabile (Matrix babe Carrie Anne Moss). Ceea ce face filmul deosebit este structura sa inovatoare - începe cu finalul şi se sfârşeşte aproape de început. E filmat şi editat în aşa fel încât evenimentele sunt prezentate într-o cronologie inversă. Mai mult, există două poveşti paralele care se intersectează şi care alcătuiesc un puzzle revelator, unde suspansul ameţitor rezonează cu emoţia pură.
Wednesday, February 27, 2013
Memento (2000)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment